Thursday, April 4, 2013

Bez namere da stane


Nisam više mogao da izdržim
da milujem psa koji je osam godina
išao svuda sa mnom
a sada ležao kontuzovan od lekova
i borio se sa otrovima ležeći na jastuku
zavaravajući smrt plitkim disanjem.
Morao sam da izađem iz stana
barem na sat vremena.
Bežanje je od svih tih izbora
bilo jedino koje me je vodilo na pivo
sve ostalo me je navodilo na plač ili pratilo
do kuhinje upirući sveže izmišljenim rukama
na radni deo kraj sudopere
i tek oprane noževe i viljuške.
Poljubio sam psa kao da se vidimo po poslednji put
navukao jaknu i krenuo na to pivo
kroz pljusak
preko bara i zebara i semafora
nisam imao kišobran niti sam ga ikada koristio
stiskao sam novčanicu od 200 dinara umesto njega
kisnuo i razmišljao -
da li je moguće da nijedan prosečan vodoinstalater
nije umro i otišao na nebo
da popravi te proklete cevi
šesti dan mi se u lice
smeju britanski hidrometeorolozi
šest dana na putu do veterinara i nazad
vidim samo ukrućene engleske parove
i gomilu mini morisa
Konobar je provalio da sam odlepio
Stavio je novčanicu na radijator i dodao
mi kriglu razvodnjenog piva.
Ukus je bio toliko bljutav da nisam mogao da uočim razliku
Između pljuska i piva.
dok se jakna u ćošku suši kraj peći
po milioniti put
za ovih trideset godina posmatram park
i znam da mi ne bi nedostajao ni sekunde
kada bih spakovao stvari
I poveo psa negde gde ne vodne alkohol
a konobari su ustvari zgodne konobarice
sa lažnim imenima i finim negovanim šakama
i svako veče protiče mirno
bez padavina i bez Engleza.

Truli (m) jorz,
I.Pelin

No comments:

Post a Comment