Pilji u beživotno telo majke. Svoje majke. Nije stara, to zna jer zna
kada se rodila. I da nije znao, tog dana bi saznao, jer je majka u posmrtnom
bunilu tražila da joj čita ličnu kartu. Barem dvadeset puta čitao je njeno ime i
prezime, datum rođenja, broj lične karte… Čitajući, nije ni primetio kada je
izdahnula.
Legitimacija
mu se natapa znojem između dlanova koje čvrsto steže. Steže ih ne bi li barem
tako iskamčio malo suza. Ali ništa ne teče niz bradate obraze. Čak se ništa ni
ne skuplja po uglovima očiju. Oseća veliku žalost. Jer ne može da plače.
Ustaje
od majčine postelje i prilazi prozoru, preko kojeg su navučene roletne. Tamne prevlake
deluju mu slično kao noć koja se načinje sa druge strane prozora, i koju zamišlja.
Stoga ne diže ni jedan od skrivača. Nasloni se na prozor, umoren dugim bdenjem
nad majkom. Staklo pod njim zakrcka, ali ne pukne. No, miris prašine sa roletne
tera ga da se odmakne.
Ne zna gde bi sa svojim telom. Gleda u mrtvo meso i shvati da bi jako želeo
da legne i zaspi. Ne može da zaspi. Gleda majci u stomak, ali spavaćica se
nimalo ne pomera. Spušta ruku na trup i brzo je pomeri kada shvati da je telo
još uvek toplo, ali beživotno. Kako bi bio siguran da je sa njom svršeno, odlazi
u kupatilo po ogledalce. Vraća se do majke i podmetne joj predmet pod nos. Pošto
se musava površina nije zamaglila, odvuče se do WC-a, vrati ogledalce i vrati
sebe majci.
Zuri u to telo i ne zna šta će s njim. Shvata da mu ono predstavlja
najveći teret koji je ikada osetio. Veće breme nego kada je majka bila živa i
bolesna, i kada je morao o njoj da se brine: da je kupa, da joj menja pelene,
da je hrani… Treba pozvati to malo rodbine iz obližnje zemlje i javiti im da je
jedan njihov član porodice završio sa ovim svetom. (Rodbina je pretežno staračka.
Oni koji nisu prematori da putuju na sahranu nezainteresovani su za tako što.)
Misli mu se gomilaju u glavi i čini mu se da ne zna šta će sa njima – kovčeg je
skup, podmititi popa je skupo, parcela je skupa ako je i nađe, spaljivanje je
skupo… Majka nikome neće faliti, sem njemu. Nije čak ni u to siguran. Nesiguran
i u svoju odluku, odlazi iz stana koji pažljivo zaključa dva puta.
Vraća se brzo, sa rečima pozdrava i kesom u ruci. Ali čim zaključa
vrata, shvata da je to sasvim nepotrebno. Iz predsoblja, dugo gleda u ženu na
krevetu. Pomeri se, jedva. Ali posle nekoliko trzavih cimova nogu postaje odlučniji
i gotovo umaršira u sobu. Na parket položi prvi predmet koji vadi iz kese – mlečnobeli
najlon. Rasprostre ga po podu i zategne. Zatim izvadi bonsek – novi bonsek, nekorišćeni
bonsek, bonsek čist i uredan kao veterinarski skalpel. Pusti bonsek da padne na
najlon, a kesu smota u džep. Udahne duboko. Priđe majci i svuče je na patos, na
najlon, kraj bonseka. Skine joj spavaćicu i pelene. Belu odeću svoje majke odloži
na krevet. Zatim zgrabi bonsek i zadela.
Očisti sebe i sobu, a delove tela uredno poslaže među kesice graška u
zamrzivaču. Sedne za kuhinjski sto i otvori plavu sveščicu u kojoj je njegova
majka, ružnim rukopisom, upisivala recepte. Okreće požutele strane koje mirišu
na cimet, sve dok ne stigne do reči koje traži – “ČUDESA OD MESA”.
by Ilke
No comments:
Post a Comment