Sunday, April 14, 2013

s vremena na vreme

S vremena na vreme
izmaltretiram astrologe
svojim datumom i tačnim vremenom rođenja
Te bube me obično hvataju
kada život sedi na mom plavom kauču
i tera me da pravim sendviče i škrabam reči
bez ikakvog smisla
Kada pomislim da je kraj
jer me mrzi da sečem nokte na nogama
ili da se javim na telefon 
ili da podignem roletne da to žuto sranje
probije žute oblake i crni vazduh i uđe 
u sobe i hodnike.
Tada ih nalazim i postavljam po jedno pitanje
Uvek je lepo slušati im glasove
svaki je pun strasti
neke fraze se ponavljaju kod svih
ali bože moj
bitno je dati im malo pažnje i ljudskosti
ionako ih je previše
siguran sam da kradu jezik jedni od drugih
sa manje ili više uspeha
većina su potpuni idioti
sa perlicama od lažnog mesečevog kamena
ili žada
dok je onih preostalih par procenata
duboko u tome
sa svim tim programima i knjigama
Na licima im se ocrtava potreba 
da im se pruži ljubavi
ili čaša vode il ugodan, miran razgovor
Njihove oči su raširene dok tvoje moraju da upijaju
prošlost sadašnjost i budućnost
bez treptaja
bez naglih pokreta rukama
bez bilo čega
što bi se moglo shvatiti
kao pokušaj podjebavanja ljudi kojima je nebo
i plata i švaler i vikend u Vegasu
Poslednjeg kome sam rekao
da sam rođen u 12:05
u nedelju 1983
dok je kiša padala nad gradskom bolnicom
odgovorio mi je ovako:
Upamti-
imaćeš ćerke
nekoliko brakova
i konačno ćeš videti okean.
Stavio sam previše kečapa na sendvič
uznemiren slikama dve klinke i tog ogromnog 
plavog čudovišta.
Isflekao sam svoju omiljenu majicu
dok su galebovi očekivali da napišem kraj
i odem u grad na pivo.

I.Pelin

No comments:

Post a Comment